Filip Nordkvist (Ledare)

Namn: Filip Nordkvist

Ålder: 47

Hcp: 3,0-4,0

Det bästa med Falun Borlänge GK:
En framåtsträvande klubb som det händer fantastiskt mycket roligt på just nu gällande både banan och centralområdet vid klubbhuset. Man har också ifrån styrelse och klubbledning förstått vikten av den idrottsliga delen inom golfen och man satsar verkligen på att alla spelare på olika nivåer skall få en fin utveckling för sitt golfspel.

Finaste hålet på banan:
Hål 12 när morgon- eller kvällssolen belyser greenen och vattenspegeln framför green och efter renoveringen av hålet kommer det troligen bli ett av de finaste korthålen man spelat.

Svåraste hålet på banan:
Svår fråga, hål 7 eller hål 13

Favoritklubba:
Wedge

Vilka tävlingar/tourer medverkar du i:
Mestadels sällskapsspel och några tävlingar för serielaget på Los Naranjos i Spanien.

Bästa resultat genom åren:
-4 (68 slag) på Falun Borlänge GK

Största ögonblick hittills inom golfen:
Svårt men min första HIO, segern i KM H40 och KM två generationer på FBGK samt 3:e platsen i KM på Los Naranjos rankar jag lika högt.

Målsättning med golfen:
Utvecklas och bli så bra jag kan och framför allt kunna bidra till att klubbens elitspelare får bra förutsättningar att utvecklas.